lördag 23 maj 2009

En blogg för min klass

Den här bloggen har jag skapat efter inspiration på konferensen Framtidens lärande här och nu. Mer om konferensen kommer i ett separat inlägg.
Jag kommer att börja skriva mer aktivt i bloggen under höstterminen 2009 då jag har en ny klass, årskurs 1-3. Då ska jag berätta om vad vi gör i skolan så att föräldrarna kan läsa och kommentera, ett sätt att hålla kontakt mellan skolan och hemmen. Jag kommer då att koppla bloggen till Fronter, lärplattformen som vi tar i bruk till höstterminen.

En intressant tanke är att jag för ca tio år sedan fick höra en kommentar om att jag fört in Lumparlands skola i nutid under mina år som skolans föreståndare. Och nu tio år senare är jag med och har fört skolan till framtiden som är här och nu som skolans ikt-handledare. Det ska bli intressant att se vad följande tio år för med sig.

Namnet på bloggen har jag valt med flit, så Agenta är ingen felskrivning, men när jag annars ska skriva mitt namn får jag hålla koll på fingrarna på tangentbordet för det är vanligt att mitt namn blir skrivet så i misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar